orfej v podzemlju

skozi prazno pokrajino pobeljenih kosti brez senc
po brazgotinah trpljenj
kjer odmeva tišina
med oboki iz neizsanjanih sanj
gol in bos in razpraskanega telesa
stopa orfej
v zlato svetišče vladarja teme
da bi mu iztrgal ukradeno dušo

za moškega
ki je bil njegov beli vitez
na skrivnostnih stezah usode
tke orfej (z milino brezupa)
iz niti življenja
svojo pesem v letečo preprogo
pod okamnelimi očmi
nepremagljivega časa

angel smrti zapeljan vztrepeta
kakor začarana zvezda
v objemu žametne črnine besed
ponudi mojstru mogočne zaklade
neminljivega kraljestva
v rdeči zarji peklenskega jutra
zabaranta orfej svoj labodji spev
za eno samo srce

toda spomini srca
zapečateni z mračnim poljubom hudobca
z vražjo ukano za vedno ostajajo izgubljeni
globoko v osrčju podzemlja
mož s pozabljenjem v trudnih dlaneh
sledi zlomljenim stopinjam orfeja
z grozo na izsušenih ustnicah preklinja pevca
ki ga molče vodi k svetlobi
ker se nikoli ne obrne nazaj

© Aleks 2008














(Jean Marais v filmu Orphée (Orpheus) Jeana Cocteauja, 1950)


Datum objave: 1. 4. 2008

31 comments:

Iz Mavrice Stkana said...

Vao... dober si. Vsebina in ki daje domišljiji krila. Všeč so mi tvoje vsebine,
Tale še posebno, ker nosi še mistični pridih...


A veš kaj poslušam sedaj:

Journey - Open Arms

aleks said...

se rad potepam... skozi prostor in skozi čas :)

lep dan,
a.

VILINČEK said...

A si zračno znamenje??? Čisto tako iz firbca.

Ja dobro pišeš, zelo dobro. tudi če si kdaj bolj v realizmu, je vedno nek pridih nadzemeljskega, všeč mi je to... Sami poeziji daje energijo in jo dela močnejšo, bogatejšo.

Dobro mi bodi. Veliko sonca va oči. :)

Anonymous said...

za eno samo srce ...

Ja.

Vse dobro, dragi Aleks.

Svetloba

aleks said...

-@ Vilinček, pojma nimam (a to je nekaj v horoskopu?)... na to se pa prav nič ne spoznam.
veš, tudi realizem je lahko magičen... kot je kdaj magična resničnost.

-@ Svetloba, je bil izbirčen ;)
(saj se hecam :)
hvala... in vse dobro tudi tebi,
a.

VILINČEK said...

Ja tudi realizem je lahko magičen, ko se ga lahko dotaneš. Prav imaš.
Bodi mi soncem.

neikka said...

...v rdeči zarji peklenskega jutra
zabaranta orfej svoj labodji spev
za eno samo srce...

Dovolj je,eno samo srce, tisto ljubece.

pesem metaforicnih pomenov, mnogih simbolov, vecpomenskosti, mocna in temna hkrati, kot nasa custva, ko se ne izide vedno tako, kot si zelimo:))))

Vsec.
lbn

aleks said...

-@ Vilinček: seveda imam prav, še posebej na prvi april ;)
(ampak tisto o realizmu sem mislil resno)

-@ Neikka, hvala :). mogoče sem probal malce drugače...

lep večer vsem,
a.

Matevz said...

Čustva prepletena s spomini srca.
In s Tagorejem bi zapel: »O Sonce, vstani nad krvavečimi srci, cvetočimi ko rože v jutru in nad baklo orgij in ponosa, sesuto v pepel.!«

Ponosen sem, da smem prebirati tako poezijo, to potepanje skozi prostor in čas.
Mir in dobro!
Matevž

VILINČEK said...

Vem Aleks, da je. Tudi realnost je lahko zelo lepa. Res je.
Je pa še ena resnica:
Na vas. nisem nikoli gledala kot na neresnične osebe.
In verjamem v sebi, da se srečamo enkrat v živo :))) Bi mi bilo veselje.

Lepo bodi.

aleks said...

-@ dragi Matevž, hvala za lepe verze... Tagoreja imaš pa zelo rad, kajne? in hvala za kompliment... ne bom nič rekel, da se ne zaplezam... sem pa vesel, da se beremo :)

-@ draga Vilinčica, seveda je resničnost (lahko) lepa. vse je del te resničnosti, tudi mi vsi tukaj. kar pa se tiče tistega "v živo" - da se ne bom preveč ponavljal ;) - meni je tu všeč tako, kot je (kar pa ne pomeni, da nimam rad tistih, ki so mi tukaj postali blizu. imam.).

en topel in svetel dan želim vsem,
a.

Anonymous said...

Temnih sil se ne da okoli prinesti, a?
;-)
lp, bralec

aleks said...

najbrž res ne... čaprav, čisto zares pa nikoli ne veš, ne ;)

Matevz said...

O ja, R.Tagore mi je blizu, res. V vsej svoji trpkosti, kot tudi v uresničenju v Neskončnem.

Mir in dobro, ti želim!
Matevž

aleks said...

no, jz imam najrajši Rimbauda: meni sanjska poezija.

dežja sem pa sit.

lepo bodi,
a.

polona said...

vau, močna pesem, vredna grške tragedije!
res si izjemen poet, aleks. hvala, da deliš svojo umetnost z nami :)

aleks said...

Polona, tnx; the pleasure is mine :)

Anonymous said...

Aleks, a ti delaš v garažni hiši? ;)

Iz Mavrice Stkana said...

o.k. pa ostani skrivnosten :))) in lepo mi bodi na svoji strani. ;))

aleks said...

-@ gaber: ne, v rudniku ;)

-@ Vilinček, hvala, enako :)

Iz Mavrice Stkana said...

Torej sem lahko tudi jaz skrivnostna :)))

Drži se mi, super si. :)))

Praviš, da delaš v rudniku??? Pazi, da se ne srečava tam spodaj... ;)))

objemček, lep vikend ti želim :)))

aleks said...

:)

tudi ti se imej lepo, Vilinček,
a.

VILINČEK said...

Ne le z navade, predvsem zato, ke rada prihajam na tvoje strani, ker se mi vedno raztegnejo usta... :))
ti zaželim lep začetek tedna, poln sonca za srce in veselja.

aleks said...

Draga Vilinka, fajn, hvala, lep teden tudi tebi :),
a.

Anonymous said...

vau, super..
kot zmeraj: s pridihom grenkobe, ki te žge od znotraj..

zvezdica*

aleks said...

Zvezdica, hvala... sicer mi pa menda kdaj uspe celo kaj bolj veselega napisati :).

lep dan vsem,
a.

VILINČEK said...

Tudi jaz sem znova malo potačkam pri tebi. Ne morem mimo tega. :)))

Dobro mi bodi.

neikka said...

Ej, fant, pomlad trka na bregove zivljenja, le kam si se skril?


lepo bodi, n.

aleks said...

-@ Vilinka, hvala: vedno sem vesel obiskov... in odtisov :)

-@ Neikka, kje sem? izgubljen v pomladi ;)
(ta trenutek malo tudi v delu, zares)

lepo bodite,
a.

VILINČEK said...

Ne se mi izgubiti? Razen če se izgubljaš v tistih lepih občutkih, potem je vse o.k. :)))

Lep vikend ti želim, naj ti prinese kaj lepega. :))

aleks said...

ne vem še zagotovo, kako bom ukrotil dež, a menda bo že :)

uživaj,
a.

 
Creative Commons License
Ta blog je licenciran s Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 3.0 licenco
Fotke so z neta.