dnevi, ko ne maram življenja

raztrgan z dežjem,
kakor starec v izsušeni strugi življenja
zaprtih oči stopam
proti izviru svoje mračne reke,
in se spominjam

obzidja kamnite terase nad morjem,
kjer sem v dolgih nočeh,
potopljen v neznane objeme,
sanjal dneve s teboj,
temnega vonja samote,
ko sem iskal tvojo senco po cestah, ulicah, barih,
ko sem te hotel,
ko sem te želel,
ko sem te imel,

v vročini od boga pozabljenih ruševin,
v požirkih vode, ki sva jo delila,
so se srečevale najine ustnice
samo na grlu plastenke,
ki je nenadoma dobila
obliko poljubov,

odtisov sledi v prahu -
stopal sem v tvoje stopinje,
da sva bila,
dva moška,
kakor en sam,

pogleda sivolasega taksista na nočni vožnji
skozi poletje nasmejanega mesta,
očarala ga je najina mlada ljubezen,
ko si me vprašal, ali se poljubljam,
izgnanec, ki sem padel v tvoje naročje
skoraj z drugega sveta
in prvikrat razumel,
da je mogoče biti ljubljen,

hrupa glasbe,
ki ni mogel preglasiti mojega poželenja,
bil si tako lep,
z mrtvo dušo izgubljenega sina,
zakopal si jo vame
in šepetal, da me ljubiš,
s pohlepom v dlaneh,

in tako brez konca...

vsaka združitev je pesem,
le imena je odnesel tok časa
(morda jih sploh niso imeli),
in v središču iskanja
sem ostal prazen
kakor odmevi besed z obledelih slik
v mrzli svetlobi umirajoče jeseni.

© Aleks 2008


Datum objave: 13. 4. 2008

39 comments:

neikka said...

in v središču iskanja
sem ostal prazen
kakor odmevi besed z obledelih slik
v mrzli svetlobi umirajoče jeseni.

...

velik pesnik, si, Aleks, ne poznam med blogerji boljsega od tebe, ne poznam bolj čutnega pesnika in z večjo izrazno močjo med sodobnimi pesniki v Slo...

Pesem je prektarsna, a tako dibje boleča, kot so lahko ta občutja, ki jih nizaš v verze in misli,

tudi sama hodim te dneve posebno pot razočaranj, spoznanj, ko ostajaš z grenkimi kosi pomarančevcev v ustih, ki ko odžejajo, strupijo...

Bodi lepo,n,

neikka said...

Aleks, v sredo imam literarni večer v Br, te smem predstaviti s to pesmijo?

Recitator je mlad moški, ki živi z drugim moškim, tako lepo bere, da me njegovo recititanje vedno presune, delal je prej na radiu, profesionalni bralec je.

Lani sem predstavila Alenko in Polono na kratko s haikuji, letos bi tebe s to pesmijo, moj naljubši pesnik si.

Dovoliš?
...
lbn

aleks said...

Neikka, hvala... ampak saj je samo dež-
bodi dobro,
a.

ps sem kar malo razmišljal... a tako prijazno izrečene želje ne morem zavrniti, in večer je tvoj, tako da, ja. upam le, da ti ne bodo poslušalci zbežali ;)

VILINČEK said...

Danes nisem zmožna spisati kaj več. A bom samo rekla. Lepo in se pridružujem Neikinem komentarju.

Objem in nočka :))

Matevz said...

»vsaka združitev je pesem,
le imena je odnesel tok časa«
Sam bi dodal: vsaka ljubezen je pesem.

To je tako, kot če bi dal gorečo svečo v nepredušno zaprt prostor, kjer svetlo gori, dokler se ne nabere toliko plinov, da ugasne. Kljub temu je dokazala svojo resnico preden je ugasnila. Oznanila je veselje nad osvoboditvijo teme, slepote, praznote in temnega vonja samote.
In najvažnejše spoznanje, ki ga človek lahko pridobi iz svojega življenja ni to, da je trpljenje (kakršnokoli že) sestavni del našega bivanja, pač pa kako ga bo obrnil v dobro, saj ga je mogoče kljub vsemu spremeniti v veselje.
Ta pesem, porojena iz nekega trpljenja je zame kot stopnica za nov korak, da odvržem temni pajčolan in odkrijem vidcu svoj obraz kot razodetje neke nove ljubezni.

Hvala ti za to, prijatelj!
Matevž

Anonymous said...

In
pesem je
združitev.

Ne vsaka. Ta zagotovo!

Ej, neikka, še jaz se ti zahvaljujem, da si povabila Aleksa, in tebi, Aleks, da nisi odklonil. Prav rada bi ji/ti/mu prisluhnila na literarnem večeru. Ploskala bi, da bi me srbele dlani!

Vse dobro v nov teden! Vsak čas ga bo pol ure manj. Prisrčen pozdrav,

Al

Anonymous said...

Dragi Aleks,
v tem jutru iščem zavetje v Pesmi. Pridem še k Tebi. In tvoja pesem me (tako kot že dostikrat) boleče poljublja, ampak boleče odrešujoče ... Kot da bi jo jaz napisala v teh zadnjih nočeh brez sna ...
"vsaka združitev je pesem,
le imena je odnesel tok časa" - čeprav je moj april, letos ni moj ...

vsaj pesem je ... moja (ali pa tudi ne)

S

aleks said...

-@ Svetloba: včasih pesmi piše dež... mogoče ta povezuje zato, ker jo je pisal dež... in sem (bil) tudi sam malo deževen. drži se.

-@ Al, hvala ti; no, tisto, kar se mene tiče, bo samo ta pesem. in "aleks z interneta". kaj več (si) tudi ne bi dovolil. o ja, pesmi lahko povezujejo, zelo. pa tudi razdvajajo, se mi zdi, kdaj. kot bližina.

-@ Matevž, včasih kar osupnem nad kakšnim komentarjem... pravzaprav ne vem, kaj reči drugega kakor hvala (in, morda bom lahko, preden dogorim, kdaj pomislil, da je tudi moj plamenček komu dal malo topline. kdo ve.).

-@ Vilinček, tudi tebi hvala. no, saj bo še prišel čas za komentarje.

do takrat pa... lepo se imejte. vsi.
a.

VILINČEK said...

Vidim, da smo bili vsi malo pod vplivom dežja ta vikend. Čeprav sem sem jaz v soboto zvečer tudi malo proslavljala. A ne vem, tudi mene je nekam vleklo... April, najbrž bo kriv april, ko plešemo v dežju. :))
-------------------------------

izgnanec, ki sem padel v tvoje naročje
skoraj z drugega sveta
in prvikrat razumel,
da je mogoče biti ljubljen,
---------------------------------

Eden najlepših občutkov, ki te lahko doleti... ni večje sreče. Ljubiti in biti ljubljen.

Vse dobro ti želim in kaj naj še spišem? Prelepa pesm.

DROBTINICE SVETLOBE said...

Aleks, hvala.

Tako te bom predstavila, Aleks z neta in dala tvojo referenco bloga!

uff, bos dobil obcudovalk, uff in najbrz se koga, hehe.

Pesmi pa, kot pravis, povezujejo in razdruzujejo od vekomaj.

Ni absolutnih resnic, vsak jo pise zase.
lbn

aleks said...

-@ Vilinček, se strinjam, res je to nekaj najlepšega... čeprav zna biti eno in drugo kdaj tudi boleče, veš.

-@ Neikka, he he, komaj čakam tistih trum ;).
veš, meni se zdi, da je imel še najbolj prav stendhal, ko je zapisal, "to the happy few"; čeprav morda res ni imel v mislih ravno interneta...

lepo se imejte,
a.

neikka said...

danes mi je Tevz poslal krasno pismo in nastal je aforizem, ki ga nisem se dala na blog n/n, g bom najprej napisal tukaj:

Iscimo ljubezen v sebi, da jo lahko damo svetu in ne v svetu, da bi jo imeli sami.

mislim, da je to primerna iztocnica, ko bomo predstavili pesmi, tvoje, vilinkine in najine z neikkom.

in dobri pesniki to pocno in pesmi so izraz te ljubezni in iskanja v nas samih za druge:))))

vsekakor, kupi si se kaksno kljucavnico, da bos varen, hehe, pa da luv ne bo ogrozen, hehehe...

lep dan imej(ta).
n

neikka said...

Aleks, izbrala sem se eno, Alhambro:)))ce dovolis.

potrebujem kako pesem za rezervo, ce kdo zeli BIS, hehe.

lahko pa ti poves, katero.

Hvala.
lbn

polona said...

pesmi, kot je ta, me pustijo brez besed... morda je bolje tako... naj govorijo čustva.
bodi dobro!

aleks said...

-@ Neikka, ta trenutek bi jz sicer izbral govorico tišine, ampak večer je tvoj, torej tudi pravica izbire. pa vem, da imaš rada tiste kraje, torej bo tudi alhambra ok. sicer pa itaq ne bo bisa... ne zaradi mene, mislim ;).

-@ Polona, hvala :)

lep večer vsem,
a.

VILINČEK said...

Aleks, vso srečo nama želim in seveda predvsem Neikki in današnjemu večeru...

Drži se mi in lep dan še naprej :)))

Objem!

neikka said...

Aleks, tnx:)))

Ob pol sestih vaje, ob sedmih pricetek!

hasta la vista!

lbn

Eneya said...

Vsaka združitev je pesem...res je. Pesem ptic trnovk ponavadi. Problem združitve je, da vedno pride tudi do razdružitve; za vedno ali le za kratek čas. Trenutki enosti proti neskončnemu dolgo-časju bivanja samo na pol. Ubija.
Včasih se počutim kot krava. Vsaka združitev kot vroč žig na moje lise. Nekega dne pa v jezeru vidim svoj odsev in glej, žigi so prekrili moje telo. Čigava krava sem? In zdaj, ko sem našla njega, je zmanjkalo prostora za nov, poslednji žig...
popizdiš, na svetu je enostavno preveč tinte:)))
DRŽ se, Eneya

aleks said...

-@ Neikka, Vilinček: sem prepričan, da je šlo vse kot je treba :)
(medtem ko sem jz vse popoldne & večer skoraj do zdaj pridno delal (mislim, službeno... vzdih)

-@ Eneya, zanimiv pogled; čeprav jaz bi rekel, da nihče ni, ne more biti od nikogar... zgolj samo svoj.

lahko noč,
a.

neikka said...

Aleks, dobro jutro,

da pricnem s tvojim odgovorom Eneyi, tudi sama mislim, da je vsak zgolj svoj in najprej svoj, da je lahko se od koga:))))

to misel delim v celoti s teboj.

vecer pa je bil uspeh uspeov. do zadnjega koticka polno, recitator te je odlicno prebral, med klepetom , ko smo nazdravili po predstavi,pa kup vprasanj in pohval zate!
bila je posebna glasbena tocka pred tvojimi in Vilinkinimi pesmimi, ti si bolj zazgal med mladimi, ona bolj zrelimi obiskovalci.

Toliko na hitro in hvala ti, da si dovolil predstavitev.
dala sem jim reference bloga, hehe, za drugo pa ne odgovarjam, haha.

lep dan imej in se na veliko posebnih pesmi.
neikka

aleks said...

-@ Neikka, vesel sem, da poezija povezuje... in lepo je biti kamenček v mozaiku nečesa lepega.

hvala za vse, in lepo se imejte,
a.

VILINČEK said...

čeprav jaz bi rekel, da nihče ni, ne more biti od nikogar... zgolj samo svoj.
---------------------------------

Prav imaš. A kljub vsemu nenehno hlepimo, želimo deliti sebe... a ne na naičin, da bi nas to tiščalo. Najti tiste prave nitke, tiste svilene rahle... ki ne stiskajo.

Drži se mi Aleks. Se beremo in pišemo, ko se vrnem nazaj.

Objem :))) (taki čisto rahli :)))

Ne povem, kak močno :)))

aleks said...

-@ Vilinček: prvi maj že pred prvim majem? fajn :)

uživaj,
a.

Anonymous said...

zdravo!
he, zanimivo, tudi zame je danes bil en tak "dan ko ne maram življenja".

ampak, ko pridem na tvojo stran, kjer me vedno znova presenetiš s svojo globoko poezijo, se res počutim bolje, ne vem, nekako me pomirja, da nisem edina, ki ima od časa do časa slabe dneve...

čim manj deževnih dni,
lep vikend vsem,

zvezdica*

aleks said...

ja, včasih je res tako, kot bi se v april skrila jesen... in vendar, med melanholijo, tudi kaj lepega :)

zvezdica, hvala in lepo se imej tudi ti.

vsem lep konec tedna, in se beremo,
a.

VILINČEK said...

Ne morem si pomagati, ampak moram se obtačkati še na tvoji strani.
Fajn mi je pri tebi. :)))

Objem in eno krasno nedeljo ti želim. Sem brala nekje, da si tudi že želiš bolj sončnih dnevov. Tudi jaz. A če že mora priti dežek, naj bo taki prešeren, skrivnostni, taki, ki šepeta pesem ljubezni :)))

aleks said...

Vilinček, hvala :).
ja, sonce imam pa zares zelo rad!

sončen teden tudi tebi,
a.

VILINČEK said...

Kdo je klical dež??? Jaz ga nisem, na vso moč se trudim... da bi že enkrat zasijalo in razsijalo... kruci fiks. Dovolj je. Dovolj.

Nekaj za dobro voljo... :))) upam, da bo pomagalo :)))

Anonymous said...

Taksist bi te moral odložiti pri meni doma! ;) Večkrat bi moral priti v moj svet.

Ali se poljubljaš? Grozljivo vprašanje!

aleks said...

-@ Vilinček, kar naj bo dež, če hoče... glavno, da prazniki pridejo in jaz odidem :)

-@ Gaber, bi bilo predaleč ;)
in jaz sem bil preveč zaljubljen vanj :)
(saj je hitro izvedel, da se... do pogubljenja :)
dogajanju v tvojem svetu sledim :)

VILINČEK said...

Torej greš na dopust. Fajn :)) Jaz ga ne morem imeti, je znova na vrsti moj brat (oz. moj direktor, on je šef in ima tudi šolske otroke, moram biti uvedevna) Torej smo dežurni na firmi. Se bomo pa igrali malo pohodnike, kar je tudi fajn. Saj bo lušno. :)) In če ti že lušno drugi ne naredijo, pa si moraš sam tako žviljenje organizirati, redkokaj pride samo od sebe :)))

Uživaj mi v polni meri.

Objem!

aleks said...

hvala, Vilinček, mislim, da bo fajn :).

lepo se imej(te),
a.

Anonymous said...

"ko sem te hotel,
ko sem te želel,
ko sem te imel,"
Prelepo, sede. Želim ti lep dopust :-)
lp, bralec

aleks said...

hvala (za oboje), enako tudi tebi!
jz pravzaprav že ure odštevam :)

aleks said...

vsem želim sončne in svetle prvomajske dni (začnejo se danes :)

imejte se lepo,
a.

neikka said...

Lepo bodita.

Sem malo izgubila iz uvida slovenski urnik in praznike:)))

Jaz pa bom veselo pomagala beliliti in pleskati, prav lepo je videti, kako umazane stene postajajo ciste z odtenki tvojih barv in tvojih misli.

vse dobro. n

VILINČEK said...

Malo sem ti nevoščljiva, čisto malo Aleks. A izkoristi v polni meri, napolni baterije. Napolni jih :))) Pričakujem znova kakšno lepo pesem na tvoji strani.

Objem od Vilinčka <3

VILINČEK said...

Vem, da te ni. A kljub vsemu pustim en droben dotikm, z lepimi željami, da uživaš, kjerkoli že si :)))

aleks said...

hvala :)

lepo je bilo :)

 
Creative Commons License
Ta blog je licenciran s Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 3.0 licenco
Fotke so z neta.