povodni mož

dolgi zeleni kodri alg sargaškega morja,
dlani mladih žab,
plavutke, ki jih ne morem sezuti,
vonj sončnega vzhoda ribičev iz suqueta,
raskavi smeh viharja,
ogrnjen v barve otožnega žada,
ostudni mož,
povodni mož.

gledam te

oblečen le v svoje belo telo
se v nočeh brez sna
ljubiš z valovi mojih kraljestev,
dotikam se te s pogledi,
ti me slutiš v globinah,
bojiš se moje podobe
strašnega moža,
povodnega moža.

želim si te

s srebrnim zvenom harfe te vabim
v grad iz rdečih koral
(med školjke na dnu morja sem ga skril),
tedaj potoneš v temo mojih rek,
v katedrale mojih strasti,
zgrajene na pesku neskončnega hrepenenja
zaljubljenega moža,
povodnega moža.

imam te

držim te v naročju, zaprtih oči,
drhtiš, ker ne moreš živeti,
s poljubom bi te začaral,
a vrnem ti dih in te zapustim
na belem produ sveta tvoje lepote,
med zakladi s potopljenih galej,
žalostni mož,
povodni mož.

ljubim te

kot te ni še nihče.
v cvetove lokvanjev lovim tvoje sence,
vnebovzetje vstaja v meni,
ko odhajaš, ovit v mojo ljubezen,
besneče šumenje naraslih voda so moje solze,
v njem utripa vsa bolečina
osamljenega moža,
povodnega moža.

© Aleks 2007

24 comments:

Matevž said...

Krasna ljubezenska izpoved, dragi Aleks! Gotovo napisana pod vtisi preteklega tedna. Dotaknila se me je, kot vse tvoje pesmi, kot vsaka tvoja beseda, še najbolj naslednji verzi:
»držim te v naročju, zaprtih oči,
drhtiš, ker ne moreš živeti,
s poljubom bi te začaral,
a vrnem ti dih in te zapustim«

Kolikokrat držimo ljubljenega v svojem objemu, kjer ne more živeti, kolikokrat mu je naš poljub kakor strup, kot zadnji zvok v vesolju njegovega življenja. A ljubezen, tista prava ljubezen vrne dih, utrip, življenje!

Naj bo tvoj poljub tvoji ljubljeni osebi, mavrični dih mesečine za življenje v tvojem objemu.
Hvala ti za to pesem, bogata je!

Matevž

Anonymous said...

Nekdo pa se je vrnil iz morja. Vesela sem te. :))) No, jaz pa iz enodnevnega izleta... malo smo hribolazili in sem prav prijetno utrujena in enim žuljem na nogi.

Hotela sem spisati pesem prijatelju za rojstni dan, pa mislim, da mi ne bo uspelo... oči se kar same zapirajo.
Morda pa mu zaželim le veliko sreče v življenju... poeziji pa se posvetim kak drug dan.

Na blog pa priložim pesem, ki je nastala že pred nekaj dnevi. Sklenila sem namreč, da družini prijatelja poklonim eno malo zbirkico.

Dovolj je samogovorov,
raje se posvetim tvoji poeziji.
Potapljal si se v morske globine in priklical povodnega moža.
Zelo doba pesem, na poseben način znaš čarati. V njej se znova rišejo zelo močna čustva... ljubezen je zapisana z velikimi črkami.
A me nekaj v njej bega. Ali slikaš povodnega moža v svoji podobi ali v podobi koga drugega? Sicer pa ni važno, tako kot si že napisal, vsak si razlaga poezijo po svoje, vsak se potaplja v svet lastne domišljije. In to je bistvo vsega.
Se še vrnem in predelam obe tvoji zadnji pesmici... kajti vidim samo še posteljo in nič drugega :))) Možgani ne funkcionirajo, tako kot bi morali.

Nočko in lepo bodi Aleks in seveda čim lepše sanje.

Vilinček! ;))

aleks said...

-@ dragi Matevž, hvala! hotel sem poizkusiti še malo drugače, pa nekako zmerom pristanem pri ljubezni, zgleda :))). je pač nekaj najlepšega v življenju. četudi je kdaj samo dajanje, četudi je kdaj odpoved. četudi kdaj zelo, zelo boli.
lepo bodi,
a.

-@ vilinček: v svoji podobi... a če sm jz zelen in s plavalno kožico med prsti? neeee...
:))))
ja, sem pa malo klepetal s povodnim možem eno noč, ko sem na čudoviti peščeni obali prisluškoval šumenju morja...
seveda prepuščam razlage bralcem; nekaj neverjetnega je potem brati različna razumevanja lastnih verzov. vem pa dobro, kako je biti drugačen... pa tudi kakšno malenkost o ljubezni, mislim.
hvala ti, se beremo!
pocajtaj žulje, in veliko lepega navdiha,
a.

Anonymous said...

En žulj gor ali dol. Se pa seveda rada žulim, priznam.
Na kakšen način? Da si potem celi žuljasti. :))

Mi temu rečemo, da se malo pocartaš :) Žuljenje v smislu stiskanja k nekomu. In lahko gre čisto za nedolžno cartanje... brez erotike in misli v kakršni koli smeri ljubezni. Torej lahko požuliš nekoga, ki ga imaš enostno samo rad.
Če pa to žuljenje traja dalj časa, pa se lahko prelevi tudi v kaj več. Odvisno od osebe s katero se žuliš :)))

Nagajam! ;))


Torej Aleks, čim več žuljenja.

vvooodnarka said...

Premišljujem kje se povodni mož boljše počuti v vodi ali kopnem ? Ali je zaradi tega nesrečen, razdvojen ? Plavanje in uživanje v morju, ja ob tem se res lahko porodi želja, da bi bil človek bolj prilagojen, da bi se pridružil vodnemu plesu z delfini.

Lp, vvooodnarka

Pucca said...

smešno. ti o srebrni harfi, jaz o zlati :)

'grad iz rdečih koral'

suvaš motive, ki kar hitijo v morsko dno. ki asociirajo in pesem naredijo še bolj podvodno. super.

ljubezen je pa itak na višku.

al1ka said...

Tudi mene...se je dotaknila tale pesem. Zmeraj so me fascinirala rahlo temačna, skrivnostna, drugačna bitja - od povodnega moža, do vil, vilincev, grških božanstev in čarovnic, kar sem gotovo bila v katerem od prejšnjih življenj. :))
Lepo, da si nazaj.
Alenka

polona said...

lepo, aleks. pesem, ki me pritegne zaradi izpovednosti in pridiha mistike...

aleks said...

-@ vilinček: le nagajaj, le... zanimivo, tole žuljenje... in hvala za lepe želje!

-@ vvooodnarka: jz bi se zdajle odločil za najgloblje morske globočine.

-@ pucca: zlate barve ne maram (edino belo zlato :). hvala, in lep dan, v šol... hočem reči, v ljubezni ;)

-@ al1ka: vilinčki (no, vsaj naša vilinčica) so krasni... tudi s čarovnicami imam same dobre izkušnje. verjamem pa, da je mogoče razumeti vsa drugačna bitja... če jim le prisluhneš.

-@ polona: hvala! poskus ujeti nekoga drugačnega na moj način.

lep dan vsem, dežju navkljub,
a.

Anonymous said...

Navkljub dežju:))) nikar no, zaradi dežja ... a ne čutiš, kako ti padam na tvoja lepa ličeca ... (Brez zamere).

Svetloba

Pa še nekaj (ta del za na blog lahko zbrišeš) - V CD sem gledala monodramo z naslovom Poročena s seboj, igra Primož Ekart. Želim si, da si jo ti enkrat ogledaš in mi sporočiš svoje vtise, razmišljanja itd. A hodiš kaj v teatr? Poglej si malo na netu o tem. Govori o transvestitu, ki je imel v V Nemčiji muzej starega pohištva, po resnični zgodbi. zelo zanimiva zadeva.

DROBTINICE SVETLOBE said...

Pravljica o povodnem možu, o ljubezni do njega, le vila si ti, ki ga išče, čaka, lovi in ljubi:))))

Polno ljubezni, erotike, kot večina tvojih pesmi.

Pozdrav, neikka.

aleks said...

-@ svetloba: dež je zame en velik nepridiprav (razen v redkih, zelo izjemnih primerih)... v teater pa zahajam, ja, dost rad... čeprav sem se nekoliko polenil, kar se tega tiče, vsaj glede na včasih...

-@ neikka: potem bi rekel, da sem bolj vilec ;))

bodite lepo, vsi,
a.

Anonymous said...

Sem vedela, da se tudi v tebi skriva en Vilinec... "VILEC??" Nočko in hvala za obisk. ;))

aleks said...

:))))))
a ni dobra beseda?
sm bil lih in the mood za kaj majhnega ušpičit :)))
no, sej mi je še zmiri lepo... ja, navkljub... ali zaradi... in zato...

seveda moram kdaj pa kdaj tud jz tvoj blog "pokontrolirat" ;)).

vsem pa en lep večer,
a.

Anonymous said...

Jaz pa sem šla še enkrat brati tvojo pesem. Vsebina je kakršna je. Ne bom se potpaljala v njo.
Ampak lotila sem se tistega o čem sem govorila.
Branja, kar se mi zdi, da je zelo pomembno pri dojemanju pesmi. Tvoje pesmice absolutno ne moreš brati v enem tonu, niti ne valovijo... Moraš jo loviti z vsemi povdarki... počasi, čuteče in znova hitro in divje in naenkrat stop se ustaviš...in morda za tem izbruh.

Le improvizirala sem malo. Morala bi iti kitico po kitico, pa ne bom... sedaj. Morda se kakšno drugo noč poigram.

Še enkrat lahko noč VILEC :)

aleks said...

kakršen pesnik, takšne pesmi ;))).
hvala, vilinček. zelo sem vesel teh tvojih besed. ker se mi zdi, da res precej občutim ritem poezije (tudi proze) in tako tudi poskušam pisati. zelo rad tudi berem na glas, sploh poezijo. da lahko res občutiš pesem, se te mora dotakniti cela, mislim. izbira in zven besed in melodika verzov in ritem pesmi in vsebina... vsaj tako bi jz rad znal pisat...
verjetno smo vsi začeli pisati v formi, ampak danes me to duši... probam kdaj, sam zase, a se mi zdi, kot da bi sebe tlačil v kalup, v katerega ne morem zlesti. občudujem pa vsakega, ki to zmore... dobro :))).

sonček vsem,
a.

Anonymous said...

lepa & bogata (pesem ;-)
lp, bralec

aleks said...

sm zastopu ;))
tnx,
a.

Anonymous said...

Lahkih nog naokrog, da ti zaželim vsaj lahko noč in še lepši jutrišnji dan! ;)))

aleks said...

Vilinček, hvala, za skok k meni in lepe želje. Vedno sem vesel vsakega obiska, in še bolj vesel prijaznih sledi mojih bralcev :)))

Lep dan vsem,
a.

Anonymous said...

izvirno :-)
zelo mi je všeč veš!

aleks said...

o, veter, hvala!

Anonymous said...

Pokukala :))) Nočko!

aleks said...

Viliček, hvala, kako prijazno od tebe :))).

in lahko noč vsem,
a.

 
Creative Commons License
Ta blog je licenciran s Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 3.0 licenco
Fotke so z neta.