netmandlc

(vaja v slogu: anagramiranje)

ko hodi v zelje spletni 'tiskarski' škrat...
sipanje črk v prave besede ni lahko pisanje,

ljubkujejo pisca in pesnika včasih, spet drugič kljubujejo.

obrat ali premet pismenk nikakor ne sme biti robat:
lepota golih teles, ki legajo na puščavske sipine, navdihne naj pesnikovo paleto,
dan včasih pade pri pesnikih v temo do dna...
uradniki za poeta tudi kdaj so udarniki...
kameleon včasih lahko je okamenel...
kdorkoli v pesmi pa krokodil.
breza za pesnika je pravzaprav taka kot zebra.

oblika pa naj le bo lepša kot blatna koliba.

proza lahko pomeni zmago ali poraz.
denar je včasih motiv, da bo pisec za delo nared,
pisatelj pa le ne sme se mámonu pustiti speljati.
stik pravih črk in najboljših besed naj prinese mu tisk.

nikakor pisanje ne sme biti le kronika,
roman čim bolj dolg pa ne norma.
odpreti mora nove poti, ograje podreti,
lasten pristop pri pisanju pa naj bo stalen.
škarje so tudi potrebne kdaj, in pripovedi krajše.

neraven pristop je lahko tudi nevaren,
dopustiti je možno skok vstran, a odpustiti?
proza lahko takrat pisca spravi celo v zapor!
vest dostikrat ni več tista, ki oblikuje svet.

moden pa danes sem tudi jaz, netmandlc demon.
škrat nagajiv sem in ne med žicami škart.
miren nisem nikoli, pogosto sprožam nemir,
kasneje mojemu 'delu' pa ne pritiče kesanje.
poostriti bo treba nadzor ali mi oprostiti,
uroki ne spravijo k pameti me, niti ukori.
odslej še naprej bom delal tako kot doslej.

nedvomno pogosto koristen sem, ne le domnevno.
režanje prinašam med branje, v oči pa veselo žarenje.
volja moja je močna, porečete morda, dosežek pa včasih je vendarle jalov?
temno je moje kracanje, pristop moj pa moten?
boder najbrž res vedno ni, niti ne dober...
satir pač rogati sem jaz, nikakor ne nezmotljiv, parkeljc, netmandlc stari.

© Aleks 2023


Datum objave: 1. 6. 2023

8 comments:

Professor said...

Dobro in bodro ;-)
Prav antologijsko, Aleks!

Tudi poimenovanje netmandlc za - kot praviš - spletnega tiskarskega škrata se mi zdi posrečeno.
Vsaj vedel bom, kdo je krivec, ki je še preveč priden.

Seveda odlično!

Professor

Anonymous said...

kjut :-)

lp, bralec

aleks said...

hvala, professor, in hvala tudi bralec, seveda.
ja, bila je zanimiva vaja v slogu in prijetno pisanje.
netmandlc je pa itak neumoren škrat.

bodita/-te lepo,
a.

KrEn said...

he he :-)
tudi meni všeč, ni kaj.

LP
KrEn

aleks said...

tudi tebi hvala, ni kaj.

lp,
a.

Jan said...

NAJ zapiše še JAN:
bravo Aleks!

Ta tvoj Netmandlc se tudi na svoj način dotakne, vidiš ;-).
Super, zabavno branje :-)

LPJan

Matevž said...

Uf dragi Aleks, to pa je spet nekaj novega in odličnega. Poigravanje besed z besedami. Kot vedno ti je tudi tokrat uspel »met«. Odlično!
Lepo bodi!
Matevž

aleks said...

-@ Jan, vidim, da sem posejal dobro seme in se netmandlc prijemlje! hvala, seveda.
pa lepo se imej,
a.

-@ o, dragi Matevž, tudi tebi najlepša hvala za ta dotik; me veseli, da ti je moja mala vaja v slogu všeč... upam, da se kdaj posreči še kaj.
bodi dobro in drži se!
a.

 
Creative Commons License
Ta blog je licenciran s Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 3.0 licenco
Fotke so z neta.