in memoriam Žarko Laušević

život prođe, sećanje nikad.
hvala za sve, lauše.
snivaj u miru.

znaš,
iako nikada
nisi silazio s bioskopskog platna,
da bi ušao u moje snove,
bio si mi najutješniji drug u zatvoru
mog sopstvenog malenog pakla,
kad mi se činilo,
da se više nikada neću moći
okrenuti naprijed.
kao u izvrnutom ogledalu
sretao sam samoga sebe
(i ponekad još koga)
na stranicama tvojih ispovijesti;
preko dana plakao sam nečujno u sebi
i noćima grizao jastuk,
psujući kocke,
koje bogovi bezbrižno bacaju,
igrajući se
sa našim malim postojanjima,
posve beznačajnim u njihovim očima.

znaš,
ljudi kažu,
da život piše romane,
i govore,
da si ti živio kao na filmu,
kao da si samo glumio u nekom komadu,
u kojem se može bilo kada izmijeniti skript.
čini mi se, da nemaju pojma,
da je istinska bol
nešto sasvim drugo od osjećaja
u kazališnoj ili filmskoj sceni,
gdje si neki lik samo
nekoliko prolaznih satova,
dok u stvarnosti patnja
može potrajati godinama
sve do posljednjeg izdisaja,
i koja se ispisuje riječima
ali čita
i razumije
dušom.

znaš,
sada svatko od nas
u sebi pohranjiva vlastite
dragocjene uspomene na tebe,
jer sjećanja su intimno blago,
koje ne može podlegnuti zaboravu.
ali umjetnost,
koja je ostala za tobom,
neprekidno će stvarati
uvijek nove oblike divljenja
i nove boje nostalgije.
nadam se, do kraja svijeta.

znaš,
na kraju mog oproštaja od tebe
želim ti reči,
(skoro kao p.s.)
da i ja nekoga
s ljubavlju
zovem mili.

© Aleks 2023


Datum objave: 21. 11. 2023

9 comments:

Matevž said...

»sjećanja su intimno blago,
koje ne može podlegnuti zaboravu«

Dragi Aleks, spomini na ljubljeno osebo ali na nekoga, ki si ga občudoval tako ali drugače, ne bodo nikoli ugasnili. Mogoče jih boš sedaj srečeval na vsakem koraku, trenutke v realnosti primerjal s spomini in jim s tem dajal življenje. In to je tisto kar nas povezuje z njimi, ki so odšli.
Tam, kjer človeško srce hrani najdražje kar mu je bilo darovano, ga boš z ljubeznijo ohranil.

Drži se!
Matevž

aleks said...

dragi Matevž, hvala ti za tvoje besede. kaj veliko nimam dodati; mislim, da pesem pove vse, kar čutim. mi je pa (vedno) lepo, ko moji verzi najdejo odmev pri bralcih.
in poseben privilegij je, če se na poti življenja človeka dotaknejo ljudje z globoko čutečo dušo.

bodi dobro,
a.

Professor said...

Tokrat kar dvakrat odlično, Pesnik. Za spomin in za ubeseditev spomina.
Tudi sam ga ne bom pozabil.

Lepo bodi,
Professor

aleks said...

zdaj si mogoče že drznem kdaj reči pesnik, ampak Pesnik nikakor ne. vseeno, kljub zadregi, za obe odlični hvala, Professor. otožnost polagoma bledi, spomin pa ostaja, kajne?

lep večer,
a.

Jan said...

Aleks!
Umrlega igralca na žalost ne poznam. Mi je pa zelo lepo tvoje ganljivo slovo od njega. Mi priporočiš prosim kak film za pogledat? Za "nove oblike divljenja".
Tnx.
LPJan

aleks said...

prav rad, Jan, seveda. moj predlog bi bil, najprej, oficir z vrtnico (oficir sa ružom) - žarko ovenčan s puljsko zlato areno, ter brata po materi (braća po materi), v katerem igra velika četverica ex-yu filma: žarko laušević, slavko štimac, mira furlan in sonja savić.
če te zanima več, seznam njegovih filmov najdeš na povezavi.
vredno ogleda!

in, hvala za komentar, veseli me, da sem vzbudil zanimanje.

lp,
a.

B. R. said...

Se pridružujem predhodnim komentarjem - res lep spomin na na žalost unrlega igralca.

Pozdrav!

naključni obiskovalec said...

Zdravo!

Sem tu prvič, in to po naključju. Pesem je dostojanstven spomin pokojnemu igralcu.

Lepo pozdravljen!

aleks said...

prav lepa hvala, B. R. in naključni obiskovalec!
in, seveda, vabilo k nadaljnjemu branju (obema, čeprav B. R. že kdaj kaj pokomentira).

prijeten nedeljski večer,
a.

 
Creative Commons License
Ta blog je licenciran s Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 3.0 licenco
Fotke so z neta.