odisej

Pogum junaka je beg duše.
Vsaka pot je omama,
vsak bojni pohod odrešitev,
vsaka uganka poslanstvo,
vsak odhod cilj.

Ne vem, kaj je strah.
Za zajtrk si postrežem z glavo Meduze,
iz oči baziliskov si ukrojim pas,
okrog vratu si privežem ogrlico s kremplji orla,
ki je na Kavkazu kljuval Prometeja.

Drhtim le sam pred seboj.
Obračam si hrbet,
vsa zrcala sem skril,
vse odseve razbil,
svoj motni pogled prekrivam z ebenovino.

Zreti vase je vstopati v hišo duhov.
V mojih omarah so okostnjaki,
resnične pošasti rjovijo v meni,
prebujajo se znotraj obzidja srca
ponoči, ko ostanem sam.

Brez kompasa blodim od zgodbe do zgodbe.
Na smrt obsojeni ubežnik
v začaranem krogu življenja,
ki nikdar ne bo našel
Itake.

© Aleks 2007


27 comments:

Matevž said...

"Brez kompasa blodim od zgodbe do zgodbe.
Na smrt obsojeni ubežnik
v začaranem krogu življenja,
ki nikdar ne bo našel
Itake."
Si zrl v mojo dušo???

Drgač pa čudovita pesem. Hvala ti zanjo!
m

aleks said...

pravzaprav v svojo... vendar neko drugo noč, ne nocoj. nocoj... je nocoj.

vse dobro ti želim, dragi Matevž,
a.

Pucca said...

Brez kompasa blodim od zgodbe do zgodbe.
Na smrt obsojeni ubežnik
v začaranem krogu življenja,
ki nikdar ne bo našel
Itake.


čudovit si. pesnik kot se šika. ki zna hkrati peti in pripovedovati, se hkrati iskati in najti...

res prima. ne najdem boljših besed. naj bodo še tako ožete...

bodi dobro,
Pucca

Anonymous said...

Znova ena takih pesmic, ki bi me lahko močno premaknila oz. me tudi je, a sem brž vklopila razum :))
Znaš potegniti bralca vase, znaš in tvoja poezija, ne bom rekla da mi je pisana na kožo, ker me preplašiš včasih :))...priznam. A sem fascinirana ko te berem.

In ker sem zadnjič obljubila, da ne bom več tako čustveno odreagirala, oz. se preplašila, sem danes vzdržujem.

Sem pa seveda vedno tukaj. Kadarkoli Aleks... ziher, je ziher :))

Super si veš!

Nočko in kaj lepega sanjaj!

aleks said...

-@ Pucca, hvala... Pride kdaj, tak trenutek, ko lahko govori samo pesem.

Lepo bodi,
a.

-@ Vilinček, hvala tudi tebi, tudi za skrb. Ampak zdaj je samo še pesem, veš (in, v meni, en topel spomin).

Tako da samo beri in uživaj ;)))))). ok, mal heca... zares pa, veselo frfotaj,
a.

Anonymous said...

Aleks,

Odisej vedno pride na Itako.

Bodi lepo v tem romantičnem dežku.

Svetlobica (ta teden še bolj svetim:)))))

polona said...

čudovito, močno izrazno.
ta notranji razkol... neznane strašljive globine... oh!

aleks said...

-@ svetlobica: o pravem času? na pravo itako? who knows...
"ta teden še bolj svetim" - super, to potrebujemo, dežne kaplje prinašajo melanholijo.

tnx! keep shining,
a.

-@ Polona, hvala! ja... tedaj boli...

Anonymous said...

ob pravem času? na pravo itako? - dobro si rekel to.
še ena globoka pesem.
lp, bralec

aleks said...

večpomenska metafora, se mi zdi...
hvala!

in lep dan vsem,
a.

Anonymous said...

Če sem že tukaj in kukam, pa se še obtačkam :) in ti pustim vsaj kak topel pozdrav.

Lep dan ti želim poln sonca in tistih nagajivih iskric v očeh ;)

aleks said...

Vilinček, hvala za obisk in pozdrav :)))

jz pa sem se ravnokar najedel borovnic... sem cel vijolčast, zgledam kt živi mrtvec, res ;)))

če pokažem jezik pa nardim buuuu... brrrrrrr

:))))) vsem,
a.

sm dal velik :), da bo za vse :)))

Anonymous said...

Jaz pa malo rjavega od kave :P (fuj) ;)

Ampak nimam tako velikega, ne vem, če bi segel tako daleč ;))

Pucca said...

spet sem prišla na obisk in znova berem to pesem.

že kak dan nazaj mi je bila zelo všeč, danes pa dobiva še poseben izraz.

super si.

aleks said...

-@ Vilinček, samo pazi, da ni prevroča...

-@ Pucca, hvala... lepo...

Anonymous said...

Odisej...pravijo, da kdor išče, ta najde. Res? Morda vedno znova samo svojo senco. Bolje kot nič?
Lepa pesem!
Eneya

aleks said...

morda... kdo ve...?

hvala, lepo bodi,
a.

Anonymous said...

wow Aleks! dobra je!

aleks said...

veter, fajn, da ti je všeč, hvala!
in ti? nič več ne pihaš na morju ;))

lepo se imej,
a.

Anonymous said...

Aleks, pazi se Aleks! Ne ti mene zezat ;)))

Kje so vile, kje so grable, kje je rutanca, kje je motka, ker sem smotka :)))

Lep dan ti želim poln sonca! ;)))

aleks said...

jasno, da nisi!

in kaj je to rutanca?

lep dan,
a.

Anonymous said...

To ti je taka malo večja
(S)motka ;) taka za "grude" tolč.

Očitno te bom morala malo vzeti v šolo in te naučiti kaj Vilinščine... :D In pazi se moje "me(k)le" , sem včasih na
han(k)le ... in jo seveda skrivam pod "ma(k)lom!

Drži se in lep nadvse krasen dan ti želim! ;)))

aleks said...

hmmmm... prevod, prosim?

vvooodnarka said...

Pogum vsakega je zazreti se v svojo dušo, jo prezračiti, jo slišati in poslušati, bivati v sozvočju in sožitju z njo,... Na koncu soočenja tako vedno najdemo sebe, ki smo si neraziskano bitje, da sebe tudi občasno prestrašimo.

Naj srce najde kar išče :)))) vvooodnarka

aleks said...

niso vedno preprosta, ta iskanja...

Anonymous said...

kere glupe scene mate tle gor!!!
kr neki

Anonymous said...

o fak, ja... s tem tvojim komentarjem pa res
lol

 
Creative Commons License
Ta blog je licenciran s Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 3.0 licenco
Fotke so z neta.