veš...

saj veš, da ni teme.
le sonce je za hip zaprlo pogled.
otožnost zveni kot labirint bolesti,
ko školjka v tvoji trepetajoči dlani
odmeva daljne potopljene obale.

saj veš, da ni pozabe.
ker ljubezen ostane,
četudi volkovi raztrgajo sanje,
četudi izginejo znaki ob poti
in se bojiš, da samota je.

zgolj žalost je, včasih.
ko plahi poljub v tvojih pogledih ne išče več korenin,
ko je nebo nad teboj samo grenak moder žamet.
ovij ga v valove bisernih nizov -
in droben dih slanega vetra je dom.

© Aleks 2008


34 comments:

Alenka said...

"ovij ga v valove bisernih nizov -
in droben dih slanega vetra je dom."

Dragi Aleks,
tako spodbudno. V deževni noči še posebej. Včeraj, ki je zdajle že predvčerajšnjim, me je ovilo posebno dihanje ob PST. Me je povsem prevzel ta počitek zorane njive.

Zavita v šal z medvedkom, celo v zakurjeni sobi, ti voščim Dobro jutro in lep dan. Ogret pozdrav!

Anonymous said...

Zastal mi je dih. Prosim, naj traja...

Svetloba

VILINČEK said...

Prelepa pesem Aleks in se še vrnem k njej.

Naj ljubezen ostane, naj le ostane.

Te objemam.

Naj bo sonček v tvojem srcu. :)

aleks said...

-@ draga Alenka, tak topel filing prihaja iz tvojih besed in ogretega pozdrava.
hvala, lepo bodi še naprej skozi te deževne zimske dni!

-@ Svetloba, hvala! naj/saj traja, seveda.

-@Vilinčica, hvala tudi tebi
za obisk in lepe želje!

sem pa vesel, da sem vas malo "ogrel" s pesmico :). lepo se imejte in lep dan vsem.

se beremo,
a.

neikka said...

Pesem prijatelju,

pesem v spodbudo,
nekako tako sem razumela nezno pesem vzpodbude in podpore tistemu, ki tava...

cudovito.

Bodi fajn.

PS Je slika Van Goghova?

aleks said...

-@ Neikka :)
ja, seveda je van gogh... meni je strašno všeč, pisal je prelepa pisma svojemu bratu, pa še krasne slike ima ;)

dežja je za izvoz, nasmeh pa vseeno, za vse :)
a.

Matevz said...

17. decembra bo minilo 238 let odkar se je rodil veliki nemški skladatelj Ludwig van Beethoven. Znan po svojih mojstrovinah, pa tudi po tem, da je popolnoma gluh še vedno ustvarjal. In kakšna je primerjava tega mojstra s tvojo pesmijo, Aleks? S teboj?
Kot je on ustvarjal popolnoma oglušel, tako si ti v teh najbolj zoprnih in turobnih dneh, ko človeka mine vsa volja in izgublja še poslednji smisel, napisal eno izmed najbolj svetlih in upajočih pesmi v zadnjem času. Če si pesem komu posvetil, sem prepričan, da imaš tega človeka izjemno rad.
Svetloba je zapisala, da ji je zastal dih. Ja, z mnogimi besedami bi se dalo opisati tvojo mojstrovino. Preprosto mojstrovino, ki nosi v sebi toliko Svetlobe, toliko Neba, toliko božajoče topline. No, jaz sem ob njej začel dihati. Je kot vodnjak, ki ponuja žejnemu popotniku okrepčilo. Le zajeti je treba, le dotakniti se je treba in človek ob prebiranju začuti, da nekomu vendarle ni vseeno za sočloveka.
Kolikim ljudem bi to tvojo pesem v teh mračnih in temačnih dneh rad prebral-podaril. In jim preko nje, preko tebe dal novo Nebo, novo Svetlobo, novo Ljubezen. Kolikim ljudem. Pa bom malo sebičen: Najprej bi jo rad podaril sebi. Dovoliš?
Da, ovil bom to pesem, to globino iz katere žari neka presegajoča ljubezen v biserne valove, da bo droben dih tvojega dotika in svetlobe z menoj. Preko pesmi tudi z vsemi tistimi, s katerimi se bom v teh mračnih in osamljenih dneh srečeval.
Vem, da ne maraš, pa vseeno, oprosti mi, ne gre drugače – HVALA PESNIK!
Matevž

aleks said...

dragi Matevž,
hvala ti za ta prelep komentar, zelo sem ga bil vesel. mi je pa kar malo težko najti prave besede za odgovor. ja, pesem sem napisal prijatelju, ki mi je res drag; sem pa sinoči, ko sem jo dajal na blog, razmišljal ravno o tem, kaj bi morda lahko pomenila tudi bolj naključnemu branju. sam decembra ne maram preveč, ker vem, da nihče ne more biti vesel ali srečen na ukaz, in da je za lučke v očeh pomembno vse kaj drugega kot potrošniški blišč ničevosti. in tudi vem, da vsakdo kdaj potrebuje koga, da se lahko nasloni nanj. saj sem tudi jaz kdaj sam.

še enkrat hvala... in vse dobro vsem,
a.

VILINČEK said...

Pa sem pri tebi znova.

Med službo mi je včasih težko, ne morem se dovolj zbrati, ker me motijo, preberem pesem ulovim vase neko bit vsebine Oz. lahko napišem, je dobra, super, bravo "vao", ker me že prvi trnutek prevzame. Včasih je tudi kaj več časa, kot sem napisala čisto odvisno od situacije pri meni... Včasih tudi pridrvim... se potopim v misli in moram zbežati vstran.

A če pesem močno začutim v sebi, dobesebno me prevzame, se tudi rada vrnem nazaj in spišem še kaj, pustim še kakšen dotik, ker sem padla vanjo oz. nanjo... :))

Pesem namenjena znova tvojemu prijatelju "ptica v duši"

In mi je zelo všeč vsebina... nekako na lahno si položil nanj upanje... nisi mu ga vsilil.
Osebo dobro poznaš in veš, kaj mu moraš dati. Močna povezave je med vama, toplina. Tako čutim ob branju tvoje vsebine. Veliko ljubezni utripa v tej tvoji pesmici. Lepa, res lepa. Daješ mu vere ... LJUBEZEN ostaja, ne glede na bitke življenja... razbijaš samoto. Nosiš mu svetlobo v oči.
Nežna, topla mehka, ki kaže lepše poti.

Zelo mi je všeč... ker si ubral nežno pot. Dotik dlani, topel in ostaja kar nekaj časa na njegovi rami. Tako jo čutim. Na njemu je, pa če si fizično prisoten ali ne.

Taka dlan lahko vsekmu pomaga. Ne glede kakšna oseba je.

Ali se zna sam pobirati na noge (ker se je tega moral naučiti skozi življenje) ali mu je potrebna le ena mala doza energije... ali pa je oseba, ki rabi dalj časa.

Tvoja dlan je za vsakogar...kot sem napisala leži na rami, na duši, na srcu.

Lepa, zelo lepa Aleks... Super oseba si.

Topel objem in pozdrav tudi vem ostalim na tem blogu.

neikka said...

Aleks,

zgolj radovednost, ni ti treba odgovoriti, hehe:

kaj si po astoloskem znamenju in kaj v pozdnaku?

Res me zanima ze dolgo casa, ker si ne morem drugace razloziti neverjetne kompatibilnosti v energijah nekaterih pesnikov, ki jih tako cutim svoje.
( ne le tebe, se koga,dase ne bos prevzel, hehe)

aleks said...

-@ draga Vilinčica, hvala! vedno sem nekoliko presenečen, ko moje pesmi sprožijo močne odzive, seveda tudi vesel (in malo v zadregi... ne čutim se ravno čisto takšnega, no... on pa je, zelo poseben, zelo moj. drugega nočem nič reči, ravno zato).
sicer pa, veš, mi je v teh komentarjih najbolj dragocena misel, da pesem prinaša upanje. ko sem jo pisal, sem želel samo podati roko... a če bi si lahko zaželel, kaj naj pesem nosi v sebi, mislim, da bi si zaželel prav to.
lepo bodi :)

-@ Neikka, po horoskopu sem vodnar (a se to ne bere ;), kaj pa je tisto drugo, pa pojma nimam? moram pač po pravici priznati, da sam nič kaj ne dam na to (čeprav seveda spoštujem drugačna mnenja).
ps meni je ob komplimentih vedno tako nerodno, da zmanjka prostora za prevzetnost... je malce prevzetno zapisal aleks.
;)))

lep vikend,
a.

VILINČEK said...

Aleks :))) Potem pa nekje v istem času praznujeva... Zdaj je pa tudi meni bolj jasno, zakaj hodim toliko na tvoje strani :)))

Vodnarček :))

Druži naju zrak, zračna znamenja :)))

http://www.lunin.net/horoskop/msa_znaki.php

mala legenda. :))

Lepo mi bodi.

VILINČEK said...

Zdaj sem šla nekaj gledati zase :)))

Glavno znamenje: zrak (plus, stalni)
podznak: zemlja(- nestalni)
kitajski horuskop: ogenj (plus)



Kako je z vodo, pa ne vem? :)))

To je samo na grobo raziskano.

aleks said...

uf, Vilinčica, tole je pa nekam zapleteno... sicer vilinčki so najbrž res bolj "zračna bitja"... aleksi pa, saj veš, prihajamo from down under ;)
a kaj da je z vodko? nič, čist ok :)
(kdaj moram pa tud jz malo ponagajat ;)

lepo bodi(te),
a.

Anonymous said...

Aleks, si ti mogoče morski deček? :) V tej čudoviti pesmi si v dveh od treh kitic uporabil motive morja. Sploh iz zadnjega verza "in droben dih slanega vetra je dom" sklepam, da imaš rad morje oz. da ti predstavlja res nekaj posebnega.

aleks said...

Domen, kdaj pa kdaj menda res ;)
morje? ja, morje imam strašno, strašno rad (saj pa tudi je nekaj najlepšega na svetu)...

lep večer,
a.

Iz Mavrice Stkana said...

Sem razmišljala še o vodi Aleks :))) Ker se mi zdi, da mi je ne primankuje. Vse to lahko lovim tudi iz zraka, pa tudi iz zemlje:

No moja razlaga, malo za res, več za za hec :)))
---------------------------------

Voda je sestavljena iz dveh atomov vodika (H) in enega atoma kisika (O): H2O. Ti atomi skupaj tvorijo molekulo vode. Vodna molekula nastane takrat, ko dva vodikova in en kisikov atom izmenjajo med seboj elektrone in vrzeli. :)))

Nekaj iz kemije... Torej če če sem zračno znamenje in tudi malo zemeljsko, sem jo zmožna tudi sama tvoriti oz. ga pobirati tudi iz vesolja :)))

Razlaga, malo groba, a naj bo: :)))

Vodik in kisik sta plina.

Vodik: Vodik je najlažji kemični element. Je najbolj razširjeni kemični element v Vesolju, vsebuje ga voda, vse organske spojine ter živi organizmi. :)))


Podobno je s kisikom: Element ki je prisoten vsepovsod. Najdemo ga ne samo na Zemlji, ampak v celotnem Vesolju :)))

pa smo našli vodno žilo :))))

Nad vse lep teden ti želim. :)))


Ti, da si pod zemljo??? :)))

Zaenkrat še ne, o tem se bomo pogovarjali oz. pogajali s stavarnikom, ko nam bodo štete zadnje ure :)))

Uživaj mi Aleks in nad vse lep teden ti želim... :))

Malo nagajiv dotik??? Ne! Ne! Čisto prisrčen. To je velika razlika. :)))

Uživaj mi.

aleks said...

aha, tako je to... jz pa sem ves čas mislil, da voda priteče iz pipe in vodka iz flaške?
;)
malo se hecam, Vilinček; v resnici pa, no, saj ne vem... saj sem že Neikki rekel, da nekako ne dam kaj preveč na horoskope in podobne zadeve.
tebi pa vsekakor hvala in lep teden, ki prihaja!

enako seveda vsem, in, se beremo,
a.

VILINČEK said...

:))) A si pil kdaj vodo iz kašnega takšnega malo bolj divjega izvira :))) kakšen studenček še v starem stilu...

Če si v resnici tam od spodaj :))) oz. tako kot praviš "from down under" :))) bi moral poznati vse vodne žile in podtalnice :)))
Vidim pa, da ni ravno tako ... da ste tudi že modernizirani in uporabljate kar javni vodovod, zato pa imajo reveži toliko prelomov na vodovodnih ceveh, mi pa smo vsake toliko časa brez nje. :)))

Vodka? Se dela iz krompirja? Torej ste čisto modernizirani. flaška :))) Lahko bi imeli kakšno lastno proizodnjo, vse ti je na dosegu roke :)))

uživaj mi Aleks... Danes sem žleht, ker me je nekdo tako naredil... pa prenašam tako energijo naprej :))) oz. so me v službi zrevoltirali :)))

Če se ne morem spihati drugje, se pa tukaj ... Ti si že tako ali tako navajen, da nate polagajo vso težo sveta nate :)))

Jezim te...

Krasen teden ti želim :))))

aleks said...

pil, studenčnico, ledenomrzlo, v hribih (kamor me je enkrat en fant zvlekel... eh, ja, kaj naredi ljubezen ;)... in potem sem bil tudi ledenomrzlo bolan :)

no, upam, da se je jezica že ohladila... drži se in lepo bodi,
a.

VILINČEK said...

Vao... romantično :))) Sicer tista bolezen ali prehlad, kar te je doletelo manj :))) a kljub vsemu, najbrž je bilo vredno.

Jezica?

Niti ni bila jezica, bolj to, ko ti nekdo po malem živčke pije oz. zrak in ti ne da dihati. A je takoj minilo ... se ne dam. Ne dam :))

Uživaj mi. :)))

aleks said...

eh ja... takrat je že zgledalo tako ;)

le ne daj se, Vilinček :)
a.

VILINČEK said...

Lep nov dan ti želim Aleks :)))

aleks said...

hvala, Vilinček tudi tebi... in vsem,
a.

al1ka said...

Pozdravljen, Aleks.
Ker verjamem, da ni naključij, gotovo tudi ni naključje, da je moj prejšnji komentar tukaj poniknil v neznana virtualna prostranstva. A naj - zato pišem zdaj drugega. :)
Ves čas sem te brala in spremljala; čutila tvoje pesmi in jih občudovala. Vsaka izmed njih se me dotakne. Zbudi razmišljanja. Zelo rada imam te tvoje zapise, ki so zame pravi "dotiki besed". :)

Vse lepo in prijeten predpraznični pozdrav,
Alenka

aleks said...

vsekakor je fajn, da se še beremo :)
hvala in lepo se imej,
a.

VILINČEK said...

Tudi jaz ti želim Alek v ta vikend vse, vse najlepše ... pa če se čuje še tako zlajnano. :)))

Bodi mi s sončkom.

aleks said...

Vilinček, hvala, enako!

lahko noč vsem, in bodite dobro,
a.

Matevz said...

Misliš, da res ni teme, četudi volkovi raztrgajo sanje in izginejo znaki ob poti? Misliš?
Misliš, da ni teme, ko v naših človeških naporih ostanejo le razočaranja in se zdrobi naša najbolj trdna volja? Misliš da res ni teme, ko iskrena in vroča ljubezen ne doseže ničesar in je pred človekom samo še samota in beda? Misliš???

aleks said...

Matevž, jaz stojim za vsako besedo v svojih pesmih. Vedno.

So pa vse moje pesmi odraz mojega pogleda na življenje, mojih izkušenj in mojega doživljanja sveta, moj odziv na lastna (in tudi druga, kadar koga močno začutim) občutja. Torej izrazito subjektivne.

Ljubil brezupno sem večkrat (ne pa samo); na nek način pravzaprav od dneva, ko sem prišel na svet. Zato vem, kako je biti osamljen, obupan, utrujen na smrt. Vem, kako je ljubiti brez odmeva. Vem, kako je biti na dnu takrat, ko sonce zapre svoj pogled (vem celo, kako je biti tam sam). A tudi vem, da ga čez čas znova odpre. In je zopet svetlo.

So vezi, ki se strgajo, ker so prešibke (takrat boli; a namesto njih lahko stkemo nove, morda še močnejše). Trdno pa verjamem, da so tudi povezanosti, ki držijo za vedno. In še potem.

Tak je moj pogled.

pozdrav,
aleks

Matevz said...

Dragi Aleks,

nedvomno verjamem, da v svojih pesmih, kot tudi sicer, stojiš za vsako svojo besedo. In da vsaka izhaja, izžareva iz tebe samega. Nikoli, odkar se poznava, nisem niti za trenutek podvomil v to!
Sem pa se ob tvoji pesmi zamislil in nekako podvomil v sebe. Sem še, po raztrganih vezeh, pripravljen na novo graditi ljubezen? Sem še, po razpadajočih sanjah in bolečinah, pripravljen odpuščati in začeti iz novih temeljev, za močnejšo vez? Ne vem?
Vem le to, da sem se ob tvoji pesmi, ki jo vedno znova in znova prebiram, zamislil!

V teh dneh bo veliko govora o ljubezni in veselju. Prepričan pa sem, da bo ob vsem tem, mnogo ljudi v sebi nosilo praznino in žalost, ki si je ne bodo upali priznati.
Ljubezen in veselje!
Želim si, da bi ta moč prerasla vsako našo bolečino in dala utrujenim nasmeh na ustnice!

Matevž

aleks said...

dragi Matevž, mislim, da je vredno vedno... pa še rima se :)

in rad bi srečo za vse, skoz.
a.

Anonymous said...

super.
navdala me je s čistim optimizmom!

hvala. :)

aleks said...

hvala :)
tako je bilo tudi mišljeno, veš: kot objem, kot toplina, kot moje prijateljstvo.

 
Creative Commons License
Ta blog je licenciran s Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 3.0 licenco
Fotke so z neta.